Opis: Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Dąbrówka, prowadzony jest na podstawie art. 14 ust.1 ustawy z dnia 25 października 1991 r.
o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 194), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189).
Sposób udostępniania danych zawartych w rejestrze:
- Rejestr prowadzi Urząd Gminy Dąbrówka, ul. Tadeusza Kościuszki 14, 05-252 Dąbrówka.
- Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesantów (parter) w godzinach pracy urzędu lub e-mail: urzad@dabrowka.net.pl
- Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące wydania odpisu z rejestru instytucji kultury można uzyskać: pok. nr 1 (parter) Samodzielne Stanowisko ds. Promocji i współpracy z organizacjami pozarządowymi – Pani Lidia Sikorska – Księżnik lub pod nr tel. 29 6428258
Inne: Informacja o rejestrze instytucji kultury oraz sposobie udostępniania danych w nim zawartych publikowane i udostępnianie są na podstawie Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r., poz. 189):
- Rejestr instytucji kultury jest prowadzony w postaci elektronicznej.
- Niezależnie od prowadzonego rejestru, dla każdej instytucji kultury zakłada się i prowadzi oddzielnie elektroniczną księgę rejestrową.
- Zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się z urzędu albo na wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby przez niego upoważnionej.
- Wniosek o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze składa się w postaci papierowej, w jednym egzemplarzu, albo w postaci elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 z późn. zm.).
- Do wniosku dołącza się dokumenty stanowiące podstawę dokonania zmiany wpisu
w rejestrze. - Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez: otwarty dostęp do zawartości rejestru,
w tym publikację w Biuletynie Informacji Publicznej organizatora, wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej. - Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
- Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony.
- Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej.
- Odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
- Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiści wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
- Odpis może być przesłany również w postaci dokumentu elektronicznego.