Główna treść strony
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrówce ogłasza nabór na stanowisko ASYSTENT RODZINY
Forma zatrudnienia: umowa – zlecenie
Przewidywany termin zatrudnienia: lipiec 2013 r.
Okres zatrudnienia: 01.07.2013 do 30.11.2013 r.
Miejsce wykonywania pracy:
Asystent rodziny będzie świadczył usługi w miejscu zamieszkania rodziny
I. Wymagania niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
4) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
5) nieposzlakowana opinia,
6) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
7) kandydatka/kandydat nie jest i nie był/a pozbawiona/y władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej/jemu zawieszona ani ograniczona,
8) kandydatka/kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej/niego wynika z tytułu wykonawczego.
II. Wymagania dodatkowe:
1) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
2) znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
3) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
4) komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
5) umiejętność pracy w zespole,
6) umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych (stresowych, konfliktowych),
7) znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej i innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
2) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
3) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych i wychowawczych z dziećmi,
4) wspieranie aktywności społecznej rodzin,
5) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
6) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
7) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
8) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
9) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
10) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
11) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
12) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny,
13) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
14) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
15) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
16) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z 2009 r. Nr 206, poz. 1589 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146 i Nr 125, poz. 842), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
IV. Wymagane dokumenty:
a) curriculum vitae z przebiegiem nauki i pracy zawodowej oraz list motywacyjny,
b) kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie,
c) kopie dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, zaświadczenia o ukończeniu szkoleń, dyplomy),
d) kopie świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia w przypadku pozostawania w stosunku pracy,
e) kopia dokumentu poświadczającego obywatelstwo polskie lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
f) podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
g) podpisane oświadczenie, że kandydatka/kandydat nie jest i nie był/a pozbawiona/y władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej/jemu zawieszona ani ograniczona oraz wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej/niego wynika z tytułu wykonawczego,
h) podpisana klauzula o treści „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. nr 101, poz.926 z póź. zm.).
Wymagane dokumenty z dopiskiem: Asystent rodziny należy składać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dąbrówce lub za pośrednictwem poczty na adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. T. Kościuszki 14
05-252 Dąbrówka
Termin składania dokumentów upływa dnia 20.06.2013 roku
*druk oświadczenia do pobrania na stronie BIP Urzędu Gminy Dąbrówka
www.dabrowka.net.pl
Informacje o stronie
Wytworzył: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Tomasz Kostrzewa, data: 07.06.2013 r., godz. 15.28 |
Ostatnia aktualizacja: |
Adam Klusek, data: 09.09.2016 r., godz. 08.39 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
09.09.2016 r., godz. 08.39 |
Adam Klusek |
Zmiana przynależności strony |
07.06.2013 r., godz. 15.28 |
Tomasz Kostrzewa |
Dodanie strony |