Gmina Dąbrówka Powiat Wołomiński, województwo mazowieckie, Biuletyn Informacji Publicznej
Gdzie jesteśmy
Główna treść strony
Wójt Gminy Dąbrówka OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. egzekucji podatków lokalnych
w Urzędzie Gminy Dąbrówka
ul. Tadeusza Kościuszki 14,05-252 Dąbrówka
Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
3) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) wykształcenie wyższe,
6) znajomość regulacji prawnych niezbędnych do podjęcia pracy na stanowisku, w tym:
a) ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.),
b) przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 267 z późn. zm.),
c) ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.),
d) ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1619 z późn. zm.),
e) ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz. 849 z późn. zm.),
f) ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.),
g) ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z późn. zm.),
h) ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 783 z późn. zm.),
7) prawo jazdy kat. B,
8) dobre umiejętności obsługi komputera.
Wymagania dodatkowe:
1) ogólna wiedza na temat podatków i egzekucji,
2) preferowane wykształcenie o profilu ekonomicznym, administracyjnym lub prawniczym,
3) preferowane osoby z doświadczeniem zawodowym w zakresie podatków i egzekucji,
4) posiadanie następujących cech osobowości i umiejętności psychospołecznych: odpowiedzialność, obowiązkowość, dokładność, terminowość i zaangażowanie w wykonywanie zadań.
Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku:
1) prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie rzetelności zgłaszanych danych o przedmiocie opodatkowania, w tym prowadzenie kontroli terenowych podmiotów opodatkowanych,
2) sporządzanie informacji o skutkach przeprowadzonych w danym roku budżetowym kontroli terenowych i przedkładanie jej Wójtowi Gminy do dnia 15 grudnia,
3) bieżąca analiza zaległości w zakresie podatków lokalnych i podejmowanie działań zmierzających do skutecznej egzekucji przy użyciu wszystkich możliwych środków egzekucyjnych,
4) monitorowanie zaległości zagrożonych przedawnieniem,
5) analizowanie możliwości przerwania biegu terminu przedawnienia,
6) ustalanie następców prawnych i majątku podatnika,
7) sporządzanie tytułów wykonawczych oraz dokonywanie zmian w zakresie wskazania wysokości kwoty egzekwowanej w przypadku częściowej wpłaty zobowiązania przez podatnika, zgodnie z dyspozycją inspektora ds. księgowości podatkowej i inspektora ds. podatków lokalnych,
8) prowadzenie ewidencji sporządzonych tytułów wykonawczych,
9) sprawdzanie tytułów wykonawczych pod względem wymogów formalnych i finansowych,
10) opracowywanie wniosków do sądu o wpis hipoteki przymusowej w toku postępowania egzekucyjnego i prowadzenie ewidencji wpisów hipotek przymusowych do ksiąg wieczystych,
11) przygotowywanie decyzji dotyczących rozkładania na raty lub umarzania kosztów egzekucyjnych,
12) wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych w przypadku należnych kosztów egzekucyjnych,
13) przygotowywanie akt egzekucyjnych i wysyłanie ich według właściwości miejscowej, w przypadku zmian adresów zamieszkania lub siedziby zobowiązanych,
14) stosowanie właściwych środków egzekucyjnych przewidzianych w ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
15) analizowanie skuteczności zastosowanych środków egzekucyjnych i podejmowanie działań zmierzających do likwidacji zaległości oraz nieprzedawnienia zobowiązań,
16) odpowiadanie na wnioski i inne pisma w przewidzianej przez prawo formie i treści oraz terminach, niezbędnych w przypadku zgłaszanych przez zobowiązanych, skarg i zarzutów do prowadzonych postępowań egzekucyjnych,
17) w przypadku wystąpienia zbiegu egzekucji sądowej i administracyjnej, niezwłocznie przekazywanie do Sądu Rejonowego uporządkowanych akt zobowiązanych,
18) w przypadku wystąpienia zbiegu egzekucji administracyjnej niezwłoczne przekazywanie tytułów wykonawczych wraz z aktami postępowania egzekucyjnego do właściwego miejscowo Naczelnika Urzędu Skarbowego,
19) współdziałanie z innymi organami podatkowymi, instytucjami oraz jednostkami w zakresie realizowanych zadań,
20) współpraca z innymi organami w zakresie ujawniania majątku zobowiązanego,
21) przygotowywanie postanowień w sprawach wyrażenia lub odmowy wyrażenia zgody na przeniesienie własności rzeczy lub praw na rzecz Jednostki Samorządu Terytorialnego za zaległości podatkowe,
22) zgłaszanie wierzytelności Urzędu do sądu, sędziego komisarza, syndyka masy upadłości po ogłoszeniu przez sąd upadłości firmy,
23) analiza zaległości nieściągalnych i przygotowywanie dokumentacji dotyczącej odpisów zaległości przedawnionych,
24) przygotowywanie i aktualizowanie informacji dotyczących spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku, które podlegają umieszczeniu na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy lub BIP,
25) znajomość i przestrzeganie obowiązujących przepisów w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków określonych w zakresie czynności,
26) wykonywanie innych czynności zleconych przez Wójta, Z-cę Wójta, Sekretarza i Skarbnika Gminy,
27) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za wszelkie nieprawidłowości, uchybienia, niedotrzymanie terminów, związanych z wykonywaniem powierzonych w zakresie czynności obowiązków.
4. Wymagane dokumenty:
1) życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
2) list motywacyjny,
3) kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (poświadczone za zgodność z oryginałem),
4) kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (poświadczone za zgodność z oryginałem),
5) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
6) oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
a) praca na pełny etat, 40 godzin tygodniowo,
b) praca urzędu w godzinach od 7:30 do 15:30 od poniedziałku do piątku (wg stanu na dzień ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze),
c) wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1786) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Dąbrówka,
d) wynagrodzenie wypłacane 28 dnia każdego miesiąca,
e) praca częściowo w terenie.
Informacje dodatkowe:
W przypadku osób podejmujących pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1202) pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej, z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach, osobiście w siedzibie Urzędu Gminy w Dąbrówce (sekretariat) z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze ds. egzekucji podatków lokalnych”, w terminie do dnia 27 lipca 2015 r. do godz. 12:00
Druki oświadczeń do pobrania poniżeń.
Aplikacje, które wpłyną po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.dabrowka.net.pl)oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Dąbrówce ul. Tadeusza Kościuszki 14.
Wymagane dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z przepisami ustawy z dnia z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.) oraz przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1202)”
oraz własnoręcznie podpisane.
Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności oraz zaświadczenie lekarskie, potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych-zdolność do wykonywania pracy na danym stanowisku pracy.
Wójt Gminy Dąbrówka zastrzega sobie przerwanie procedury naboru bez podania przyczyn.
Oferty odrzucone zostaną odesłane za pośrednictwem poczty lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.
/-/ Wójt Gminy Dąbrówka
Radosław Korzeniewski
Podstrony:
Informacje o stronie
Wytworzył: | Brak danych |
---|---|
Wprowadził: | Tomasz Kostrzewa, data: 17.07.2015 r., godz. 13.07 |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kostrzewa, data: 26.08.2015 r., godz. 10.35 |
Czas | Administrator | Opis zmiany |
---|---|---|
26.08.2015 r., godz. 10.35 | Tomasz Kostrzewa | Zmiana przynależności strony |
17.07.2015 r., godz. 14.01 | Tomasz Kostrzewa | Zmiana kolejności podlinków |
17.07.2015 r., godz. 14.01 | Tomasz Kostrzewa | Zmiana kolejności podlinków |
17.07.2015 r., godz. 13.07 | Tomasz Kostrzewa | Dodanie strony |