Urząd Stanu Cywilnego
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:- Rejestracja aktów stanu cywilnego - urodzeń, małżeństw i zgonów oraz prowadzenie i przechowywanie ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych,
- transkrypcja, odtwarzanie, ustalanie treści zagranicznych aktów stanu cywilnego,
- prowadzenie spraw związanych z administracyjną zmianą imion i nazwisk,
- prowadzenie spraw związanych z zawarciem małżeństwa - cywilnego i konkordatowego: m.in. - przyjmowanie oświadczeń dotyczących zawarcia małżeństwa, wyboru nazwiska małżonków i dzieci, wydawanie zezwolenia na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu, wydawanie zaświadczeń o możności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
- przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa, zmianie imienia dziecka, nadaniu dziecku nazwiska męża matki, powrocie osoby rozwiedzionej do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
- dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego na podstawie postanowień sądowych i decyzji administracyjnych,
- prowadzenie korespondencji z placówkami polskimi za granicą, dotyczącej rejestracji stanu cywilnego,
- wydawanie odpisów i zaświadczeń z aktów stanu cywilnego,
- organizowanie nadania „Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”,
- prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego. W skład Urzędu Stanu Cywilnego wchodzą stanowiska:
- Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego (0,5 etatu),
- Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego (0,5 etatu).