Stanowisko ds. Promocji i współpracy z organizacjami pozarządowymi
Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Promocji i współpracy z organizacjami pozarządowymi należy w szczególności:- w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi:
- opracowywanie programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi,
- realizacja zadań wynikających z programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi;
- prowadzenie postępowania o udzielenie dotacji w trybie określonym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz ustawy o sporcie,
- przygotowywanie projektów umów na przyznanie i otrzymanie dotacji zgodnie z ustawami, o których mowa wyżej i ustawą o finansach publicznych,
- współdziałanie z osobami fizycznymi i osobami prawnymi prowadzącymi działalność w zakresie kultury, sportu i turystyki we wszystkich sprawach dotyczących prowadzonej działalności,
- realizacja zadań wynikających z programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi;
- w zakresie spraw związanych z ochroną zdrowia:
- prowadzenie kampanii edukacyjnych oraz organizowanie badań przesiewowych w ramach profilaktyki zdrowotnej, kampanie edukacyjne i zdrowotne w placówkach oświatowych,
- przygotowywanie rocznych preliminarzy oraz sprawozdań z wykonania,
- wdrażanie oraz propagowanie na terenie Gminy ogólnopolskich i regionalnych programów zdrowotnych oraz kampanii edukacyjnych z zakresu promocji zdrowia,
- obsługa zadań gminnych w zakresie wynikającym z Narodowego Programu Zdrowia oraz Narodowego i Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego,
- współpraca z instytucjami i organizacjami zajmującymi się działalnością na rzecz profilaktyki prozdrowotnej i promocji zdrowia,
- realizacja zadań wynikających z polityki prorodzinnej państwa, pomocy społecznej oraz dotyczących osób niepełnosprawnych;
- w zakresie sportu i turystyki:
- współpraca z samorządowymi jednostkami instytucji kultury oraz jednostkami organizacyjnymi sportu i turystyki w zakresie realizacji wspólnych zadań, w tym w szczególności koordynacja imprez gminnych organizowanych przez samorządowe jednostki kultury,
- prowadzenia rejestru instytucji kultury,
- opracowywanie rzeczowego i finansowego planu imprez sportowych, turystycznych i uroczystości rocznicowych na każdy rok budżetowy,
- merytoryczny i finansowy nadzór nad organizacją imprez, o których mowa w lit c,
- prowadzenie procedury w zakresie przyznawania stypendiów sportowych,
- prowadzenie procedury w zakresie przyznawania nagród za osiągnięcia w dziedzinie kultury i sportu;
- w zakresie promocji Gminy:
- tworzenie pozytywnego wizerunku Gminy w kraju i zagranicą,
- inicjowanie i prowadzenie działań w zakresie publikacji i wydawnictw promocyjno- informacyjnych,
- prowadzenie prac związanych z prezentowaniem i promowaniem Gminy na targach, wystawach, misjach gospodarczych oraz innych imprezach promocyjnych, oraz współdziałanie w tym zakresie z organizacjami pozarządowymi i przedsiębiorcami,
- współpraca z placówkami dyplomatycznymi w kraju i zagranicą w zakresie promocji kulturalnej i gospodarczej Gminy,
- podejmowanie działań w kierunku współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,
- przygotowywanie umów o współpracy Gminy z partnerami zewnętrznymi,
- inicjowanie działań i tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi małych i średnich przedsiębiorstw,
- promocja Gminy w dziedzinie kultury, sportu i turystyki,
- fotografowanie i nagrywanie materiałów filmowych promujących Gminę oraz wydarzenia organizowane przez Gminę, Wójta, Radę, gminne instytucje kultury i inne jednostki organizacyjne działające w zakresie sportu i rekreacji,
- prowadzenie procedur związanych z tworzeniem insygniów Gminy - herb, flaga, sztandar, medal, znak logo - oraz opracowywanie regulaminów ich używania,
- nadzór nad przestrzeganiem zasad używania insygniów Gminy,
- prowadzenie dokumentacji w zakresie udzielania zgody na używanie herbu Gminy i loga przez podmioty zewnętrzne,
- prowadzenie procedur związanych z obejmowaniem patronatów honorowych przez organy Gminy,
- prowadzenie prac związanych z tworzeniem materiałów i przedmiotów promujących Gminę oraz nadzór nad ich dystrybucją,
- redagowanie materiałów i publikacja na stronie internetowej oraz moderacja profili Urzędu w mediach społecznościowych,
- koordynowania działań z zakresu kontaktów z mediami oraz polityki informacyjnej Urzędu,
- udzielania odpowiedzi na zapytania mediów zgodnie z prawem prasowym i ustawą o dostępie do informacji publicznej;
- przygotowywania informacji prasowych dla mediów, relacji z wydarzeń, w których uczestniczy Wójt bądź organizowanych albo współorganizowanych przez Gminę lub jej organy;
- organizowania konferencji prasowych;
- redagowania pism, przemówień i opracowań na polecenie Wójta